Bypass Hotspot UMobile GX30/GX50/UnifiMobile

PdaNet? Eww. Saya dah jumpa cara untuk bypass hotspot. This method basically spoof TTL.

Anda pening kepala lihat data hotspot selalu habis walaupun guna pakej unlimited data dari pelbagai telco? Saya ada penyelesaian mudah untuk anda.




Step 1:
Right click pada logo Windows dan click pada Command Prompt(Admin). Sekiranya keluar Windows Powershell(Admin), click pada yang itu.





Step 2:
Kemudian, masukkan command ini ke dalam command prompt tersebut. Cuma copy and paste je. "netsh int ipv4 set glob defaultcurhoplimit=65". Anda akan lihat perkataan "OK." yang bermaksud anda telah berjaya mengubah TTL untuk bypass hotspot limit tersebut.





Step 3:
Sambungkan hotspot anda kepada PC atau laptop seperti biasa tanpa menggunakan PdaNet dan sebagainya dan anda boleh menggunakan internet anda sampai tak tidur malam! Buat pengguna UnifiMobile, anda boleh abaikan message mengenai pengguna tidak membeli pas hotspot kerana anda sudah berjaya untuk bypass. Perhatikan penggunaan data anda di aplikasi telefon yang mana data hotspot tidak bergerak langsung.




Sedikit perkongsian:

Android/linux: iptables -t MANGLE -A PREROUTING -j TTL --ttl-set 65
macOS: sysctl net.ipv4.ip_default_ttl=129

ISP usually detect tethering melalui Time-To-Live(TTL). Command ni basically akan spoof ke TTL phone which is 65.

Benda ni just bypass di Windows level. So kalau anda nak run di PC lain, anda perlu spoof TTL ke 65.

Let say anda mempunyai phone android dan nak tether ke phone kawan-kawan korang, anda perlu download kernel source code, enable module IP_TTL(kalau tk silap, saya sudah lama tidak develop kernel), and compile balik kernel tu. Next, anda run command untuk android di atas itu.

Untuk Linux/macOS , command di atas tu tak persistent, so anda letak command tu dalam cronjob.

Maaf kalau ada salah silap tuan2 programmer lain.